23 Şubat 2009 Pazartesi

Umut, Hayat akan bir sudur

* Spoiler
Everest Yayınlarından çıkan Ayşe Kulin'nin son kitabı Umut gayet sürükleyici ve değişik bir aile ansiklopedisi. Tek bir aile soyağacı yerine anne ve baba geçmişini ayrı ayrı göstererek anlama kolaylığı sağlamış Kulin. Geleceğine güzel bir armağan da sayılan kitap yormadan, çizgisini bozmadan, kişilerin iyi anlatımı ile kitabı yazanı bilmeyen biri Ayşe Kulin tahminini rahatlıkla yapabilir. Osmanlı'dan Cumhuriyet'e geçiş yapan ülkenin sürgündeki bir vekili ve bu vekilin geniş ailesinin yeniliklere ayak uydurması, yaşadıkları burjuvazinin getirdikleri, kadınlara tanınan hakların genişleyerek, bu konunun halk görüşü. Yer yer vatan sevgisinin dile getirildiği romanda Ermeni asıllı büyük enişte Aram ile büyük teyze Sabahat arasındaki büyük ve yenilmez aşk. Bu aşka gösterilen tepkiler, aile kavgaları, evde yaşanan komik olylar ve Ayşe'nin doğumu . Genel anlamda okunması gereken güzel bir kitap.

Bunun yanında; kitabın kapak tasarımı bana göre sınıfta kalan en önemli detay. Kapartmalı yeşil yazının uyduğunu düşünmüyorum asla. Kapakta yaratılmak istenilen kompozisyon beni tatmin etmedi, daha naif bir resim olabilirdi. Sonrasında Aram ile Sabahat'ın bir sonuca bağlanmayan aşkı bende acaba bir devam kitabı çıkacak mı? düşüncesiyle beni heyecanlandırdı. Eğer ki bu aşk yarım kalırsa hayal kırıklığı yaşayacağım.

Ayrıca iki ay gibi bir sürede bir cafede bu kitabı yazarak (-ki cafelerde kitap bile okumak büyük marifet günümüzde) kanımca iyi bir iş çıkarmış Ayle Kulin'i kucaklıyorum.

Hiç yorum yok: