19 Şubat 2009 Perşembe

Boynu Bükük Küheylan


Erdoğan Tokatlı'nın 1990 yılında çektiği Boynu bükük Küheylan merhum Kemal Sunal'ın en çok beğendiğim filmlerinden biridir. Asiye ve Gülfidan isimli iki karısı ile zamanında köyden kente gelmiş ve büyük bir apartmanda kapıcılık yapan İbrahim Küheylan kent yaşamına ayak uydurmaya alışan fakat cahil oldukları her hallerinden belli bir aile babasıdır. Dram türünde olan filmi bilen kişi sayısı azdır diye tahmin ediyorum çünkü; Sunal bu filmde insanları güldürmez hatta tam anlamıyla konu odağı dahi olduğu görüşünde değilim. Kurgu tek bir kişi üstünde değil daha çok aynı evi paylaşan Asiye ve Gülfidan'ın hikayesini de anlatır. Kadınların çalıştırıldığı ve kazandığını erkeğine verdiği, söz hakkı olmayan kadınların çalışmasıyla birlikte gözlerinin açılması sonrasında yavaş yavaş Küheylan'ı terketmeleriyle son bulur film.

Filmi izlerken çekim zamanı gereğince şimdi kullanılmayan araçlara, bmx bisiklete, o dönemin gençlerinin birbirlerine corc ve maykıl isimleriyle hitaplarına gülümseyeceksiniz.

5 yorum:

ByAgressif dedi ki...

Filmi bilmeyen çoğunluk arasında bende varım. Bunu da sanırım carrefour'dan aldın. Bulabilirsem izlemeyi düşünüyorum.

Burcu SezeR dedi ki...

:) Evet ByAgressif Carrefour'dan aldım. Tavsiye ederim.

Zeynep A. dedi ki...

filmi bilmiyordum ben de. sayende dikkatimi cekti ve su an show max ta izliyorum:-)

Burcu SezeR dedi ki...

Sonrasında düşüncelerini yazmanı isterim Zeynep :)

Zeynep A. dedi ki...

Burcu'cum, Kemal Sunal filmlerine göre gercekten daha farkli ve her filmi gibi bu da güzel. Dikkatimi ceken ise her iki karisinin birbirlerine sahip cikmasi oldu. öyle kliselesmis kuma kiskancliklari olmamasini taktir ettim maykel;o)