23 Şubat 2009 Pazartesi

81. Oscar ödül töreni

Bu yıl da izleyemediğim törendir. Amacım bir gün oturup Türkiye saatiyle kaça denk geliyorsa oturup her dakikasını izlemektir. Sabah ilk yaptığım iş haberleri açıp Oscar sahiplerine bakmak oldu çünkü benim de kendime göre bir tahmin listem vardı. Dün gece ödül sahibi olan eserler ;

En iyi film: Slumdog Millionaire (Christian Colson)
-Ödüle sahip olacağına %100 emin olduğum tek filmdi. Öylesine sevindim ki "ödül almışız" diye zıpladım yerimden. O derece bana yakın, yadırgamadığım bir Danny filmiydi.
En iyi yönetmen: Danny Boyle (Slumdog Millionaire)
-Ödül için geç kaldığını düşündüğüm yönetmenim. Bir büyük kitlenin sevdiği yönetmen. Kurgu insanı.
En iyi erkek oyuncu: Sean Penn (Milk)
-Beni hayal-i hüsrana uğratan maddelerden. Sean iyi bir oyuncu fakat bu film ile bu ödülü hakettiğiniğ düşünmüyorum asla.

En iyi kadın oyuncu: Kate Winslet (The reader)
-Henüz izleyemediğim bir film.
En iyi yardımcı erkek oyuncu: Heath Ledger (The Dark Knight)
-Sürpriz olmadı desem.
En iyi yardımcı kadın oyuncu: Penelope Cruz (Vicky Cristina Barcelona)
-İzleyip de beğenmediğim ödüllük bir performans sergilediğini düşünmediğim Penolope ödül alması hoş olmadı bana kalırsa.

En iyi özgün senaryo: Milk (Dustin Lance Black)
- The Curious Case of Benjamin Button'nın hakkını yediğini düşündüğüm bir ödül olmuş bu. Milk filminin adaylıkları bile beni şaşırtmıştır.
En iyi uyarlama senaryo: Slumdog Millionaire (Simon Beaufoy)
En iyi görüntü yönetmeni: Slumdog Millionaire (Anthony Dod Mantle)
En iyi kurgu: Slumdog Millionaire (Chris Dickens)
En iyi sanat yönetmeni: The Curious Case of Benjamin Button (Donald Graham Burt, Victor j. Zolfo)
En iyi kostüm tasarımı: The Duchess (Micheal O'connor)
-Başka bir film düşünülemezdi şüphesiz.
En iyi makyaj: The Curious Case of Benjamin Button (greg cannom)
En iyi orijinal müzik: Slumdog Millionaire (A R Rahman)
En iyi orijinal şarkı: Slumdog Millionaire ( a r Rahman - jai Ho)
En iyi ses miksajı: Slumdog Millionaire (Ian Tapp, Richard Pryke, Resul Pookutty)
En iyi ses kurgusu: The Dark Knight (Richard King)
En iyi görsel efekt: The Curious Case of Benjamin Button (Eric Barba, Steve Preeg, Burt Dalton, Craig Barron)
En iyi animasyon: Wall-e (Andrew Stanton)
En iyi belgesel: Man on Wire (James Marsh, Simon Chinn)

Hiç yorum yok: