18 Ocak 2009 Pazar

Üç Maymun

Nuri Bilge Ceylan'nın diğerlerine göre hareketli olan filmi. İç sıkıntısı salmakta usta konusuyla, dikkat çeken bir oyunculuk bulamadığımı söylemek isterim. Para karşılığı başkasının yerine hapis yatan bir baba, çalışan, hoş ve babayı kendi suçu için tutmuş adamla aldatan bir anne. Annesinin babasını aldattığını bilen bunalımlı bir delikanlı. Hali vakti vasat, bitip tükenen ailenin filmi. Film normalin o kadar altında seyrediyor ki konuyu uzun uzun anlatmayı imkansız kılıyor. Dağılıyor kurgu. Film boyunca yaşamın seslerini dinliyoruz. Tren, kuş, araba, ezan, rüzgar, yağmur, kapı gıcırtısı sesleri ve tabii ki alıp verilen nefesler. Belki de belirli bir müzik olmadığından insanı sıkıyor, bunlatıyor.

Filmde benim hoşuma giden şeylerin başında ev halinin çok güzel oturtulmuş olması. İkamet edilen muhit, küçük ve pek toplu olmayan bir ev, eski kapılar, camdaki saksılar çok olağan herhangi bir abartma sözkonusu değil.

Filmin sonuna doğru insan bitiyor diye seviniyor biraz, merak da buna katılınca sonu mantıklı geliyor. Hatta ben bir sona bağlandığı için mutluyum bu sakin filmin.

Oscar için ne kadar şansı olur bilmiyorum fakat yine de öyle bir yerde adı geçmesi gurur okşayıcı bir durum. Imdb puanı da kayda değer.

Filmi buradan izledim söylemesi ayıp.

6 yorum:

L@L dedi ki...

Burcu harika filmler var sitede bende hemen bir film seçip izlemeliyim.Teşekkürler bu siteyi öğrenmem süper oldu -)

a.c. krc dedi ki...

lütfen bu gibi sitelerden film izlemeyin bunu korsana karşı olduğumdan söylemiyorum. Çünkü bu çözünürlükte efekt ışık ses mimik. gibi emek veya para isteyen şeyleri algılayamazsınız. Bu da filmi yutuplaştırır. Geride kalan sadece bi kliptir artık. İzlediğinize göre yorum yapar haksızlık edersiniz tavsiyem bluray veya dvd den izlemeniz veya bunların riplerini indirmeniz.

Anonymous dedi ki...

film hakkındaki yorum enteresan. Filmi nasıl izlediğinizi anlamış değilim. Sıkıcı olabilir ama bazı şeyler var ki hayatta "sıkıcı" olur. BAzen olur olmadık ezan duyarsın, bazen neden nefes alıyorum dersin... Kapılar gıcırdar korkarsınn ama dinlemekten vazgeçemezsin. bu film Nuri Bilge'nin en iyi filmi ve inan ilk ve tek sıkıcı olmaktan uzak "gerçek" filmi.

Burcu SezeR dedi ki...

@Adsız, Yorumumun enteresan olduğunu düşünmüyorum asla. Evet, Nuri Bilge Ceylan filmlerinin durağanlığı beni sıkıntıya sokuyor fakat kendime göre olumsuz olduğu kadar izlediğimde güzel şeyler de bulmuşum ve yazmışım. Taraflı olmak bu değildir. Taraflı olmak; sizin yorumunuza eşdeğerdir. En azından "beğenmedim" diyerek açıklama da yapmayabilirdim. Saygılar,

@a. c. krc; filmi izlediğim siteden, görüntü ve ses kalitesinden gayet memnun kaldım. Tabii ki gönül ister sinemaya gitmek yahut dvd'den film izlemek fakat o anda şartlar buna müsaitti. Teşekkürler.

@L@l; İyi seyirler...

K®HAN dedi ki...

dedim ki
ya hu burcu
para verip eften filmlere gidiyorsun
püften çıktı diye bizi uyarıyorsun.
hahçup ediyorsun bizi.

bu sefer senden önce davranıp trışkadan bir film bulup
sizin için kendimi ve paramı feda edecektim.
en son "söylemesi ayıp" cümleni okuduğumda üzüldüm doğrusu.

olmadı kahramanımız olacaksan
paraya kıyacaksın :)

Merope dedi ki...

ben de cok merak ediyorum ama sıkılırım korkusuyla izlemiyorum bu filmi