9 Ocak 2009 Cuma

Melekler korusun


Melekler korusun 2. bölümü itibari ile kendine daha da bağlamış bir dizi. Aslında İpek'in hayatını anlatır gibi gözükse de bir çok karakterin yaşantısını anlatıyor. Baba olmadan yetiştirmiş bir kız, kızını büyütmek için çabalamış bir anne, Melek... Daha ilk bölümde sevgilisi tarafından aldatıldığını öğrenen ve dayak yiyen Esin, saflığıyla ve annesi ile yaşamaya çalışan Mualla ve sıradışı çizgisiyle sorumsuz bir aileye sahip iyi bir arkadaş olan Özgür. Balıkesir'den oyuncu olmak için evden kaçan İpek'in İstanbul'a ilk gelişi ve başına gelen olayların ardından ikinci bölüm ile annesinin anne gibi olan tavırlarına karşılık anne-kızın sonunda İstanbul'a göçünü çok sevimli bir dille anlatıyor senaristler...

Dizide bazı noktalar var ki; İstanbul'da yaşamın tüm zorluklarını daha iki bölüm olmasına karşın çok iyi öğrendik sayılır. Hümeyra'nın üstün oyunculuğunun rolü çok büyük bu dizinin izlenilmesinde... Öyle tavırları var ki gerçek anne imajına büsbütün uyuyor. İpek (Ö.Özpirinççi) yaşının gereği gayet hayalperest ve bencil. Esin (R. Demirer) aileden gizli iş çevirmişliğin sıkıntısıyla boğuşurken bir yandan Özgür'le (S.Şekerci) aralarındaki arkadaşlığı çok kıskandırıcı.

Tabi eksik yönleri de yok değil dizide... Mesela beni rahatsız etmiş bir bavul karmaşası mevcut. İki bölümdür bavul derdindeyim ben. İlk bölümde İpek bavulunu Esin'e veriyor, Esin eve giderek kötü bir sahneyle karşılaşıyor ve bavulu ikinci bölüme kadar kimse sormuyor.Nerdedir falan diye... Sonrasında bankta uyuyorlar üç kız o gece... O soğukta nasıl başardıklarını anlayamadım fakat kapkaç geliyorum diye bağırıyor o dakikada... Hadi uyuyorsun çantana sahip çık değil mi? Çok amatörce... Çantalar ve içlerindekiler gidiyor ve kalıyorlar sahilde üçüde... Polise değil de simit almaya gidiyorlar son paralarıyla. Kimlikler vs kalıyor ardına düşen yok çantaların. İkinci bölümde İpek annesi ile İstanbul'a gelir ve birbirlerini kaybederler. Sonrasında küçük bir kızdan telefonunu alır İpek annesini aramak için hırsız zannedilier. Polis anında (ışık hızı ile görülmüş şey değil) olay yerine gelerek İpek'e kelepçe takıyor ve kız dönüp de bavulum orada kaldı demiyor. E böylelikle bomba imha ekipleri gelerek bavulu patlatıyor. Bence abartılı bir durum olmuş...


Bu çizgide gider ve kriz de engel olmazsa dizide 3 yada 4 sezon sonunda -son- yazısını görebiliriz.

3 yorum:

osuruktanteyyare dedi ki...

ay o bavula bende taktım yaa
dizi boyunca bavulu düşündüm durdum engel olamadım

Malla dedi ki...

Ben de cep telefonu sahnesini çok saçma buldum. Küçük kız telefonu verdiğini annesine söylemeyip öyle eblek eblek bakıyodu. Hoş anne fırsat vermedi ya.

Merope dedi ki...

bu esinle özgür hostel gibi bi yerde kalıyolardı yanlarında çanta bavul falan yoktu ama sabah kıyafetleri degişmişti bewn de bunu anlamadım :D