25 Ocak 2009 Pazar

Kına Gecesi

Bizler çiftetelli oynarken fotoğraf çektirmeyi huy edinmiş ve bundan zevk alan bir milletin evlatlarıyız.

Dün gece kuzenimin kına gecesinde buna emin oldum, bugün de inşallah düğününde aynı huyu sergileyeceğiz. Şüpheniz olmasın.

Kına gecesi ve yakımı hakkında bilgi:


1. Geline kına yakılırken kayınvalide (halk dilinde kaynana), gelin avucuna kına yaktırsın diye kına içine altın koyar.

2. Son zamanlarda gelinler kına gecelerinde bindallı giyiyorlar.

3. Yüksek yüksek tepelere türküsünde ağlamayan gelin kınayı getir aney cümlesi ile başlayan türküde %97 ağlar.

4. Gelen misafirlere küçük torbalar içinde kına dağıtılır.

5. Gelin haricindeki kızlar da gelin ile beraber kına yakarlar. Sonrasında yaktıkları kınaları birbirlerine gösterirler.

6. Kına yakan kişilerin sağ kollarına tülbent bağlanır ve kına yakıcı olarak belirlenirler. Ben mesela :)

Modern kına gecesi için bakınız: Bekarlığa veda partisi

3 yorum:

owl dedi ki...

ya aynen öyle oluyor. benimkide böyleydi ama beni birde sandalyede otururken havaya kaldırdılar ne alakaysa. ödüm kopmuştu sandalyeden düşeceğim diye :))

C* dedi ki...

ahahha ebn kınay getir aney ve altın adetinin sadece bizim yöreye has olduğunu zannediyordum demek ki ulusalmış=)

Çilekli Pasta dedi ki...

Canım kuzenine sevindim, çok güzel anlatmışsın :) Ama zevkkli oluyor ayol o gece de :D