19 Ocak 2009 Pazartesi

Çanlar kimin için çalıyor

Açık konuşmak gerekirse 1 aydır gittiğim her yere sürüklediğim meşhur Ernest Hamingway kitabı Çanlar kimin için çalıyor'u bitirmeyi beceremedim. Herkes kitabı o kadar fazla beğenmiş ki acaba bende bir problem mi mevcut diye düşünerek kendimi okumaya zorladığım gerçeği sanırım kitaptan soğumama da neden oldu. Bildiğiniz gibi İspanya iç savaşını anlatan kitap Amerikalı profesörün Cumhuriyet yanlıları tarafında yer alarak faşistlere karşı savaşmasıdır. Köprü, karakol ve tren kundaklayan bu çeteler dağlarda gizlenerek yaşarlar. Bu zor şartlarda betimlenen apayrı geçmişlere sahip, farklı amaçları olan, birbirinden değişik kişilerin aynı şey için yani Cumhuriyet için verdikleri çaba çok etkileyiciydi. Bunların yanısıra aralarındaki kopukluklar, anlaşmazlıklar, tartışmalar cumhuriyet savaşını baltalamaya yetmiştir. Verdikleri savaşı kaybetmişlerdir.

Benim gibi kitabı bitiremiş kişiler varsa aynı eserin 1943 yapımı filmini izleyebilirler.


2 yorum:

Moonish (moonsun) dedi ki...

Ehemm ben sanirim bu kitabi hala okumayanlardanim :) ben de hoslanmsam bile elimdeki kitabi zorla bitirenlerdenim :) Bir turlu yairm birakmaya gonlum elvermiyor :)) Mutlu haftalar diliyorum sana sevgili Burcu :))

owl dedi ki...

sen bir aydır bitirememişsin, canım benim yıllardır tek başlayıp bıraktığım kitaptır kendisi nedense. bir türlü okuyamadım defalarca baştan başlamama rağmen. bende bir basiretsizlik var bu kitapla ilgili :))