14 Kasım 2008 Cuma

Çok kötü hareketler bunlar

* Otobüste yanımda oturan kadınların o kocaman çantalarını devamlı açıp kapatmalarına ve çantanın fermuarından çıkan sese sinir oluyorum. Bazı çantalarda o kadar çok göz var ki ne arıyorsalar artık birini açıp birini kapatarak inanılmaz bir devinim yaşıyorlar. Ben bu tür kadınları düzensiz ve dağınık addediyorum.


* Minibüse binip ücretimi uzattıktan sonra bir yer bulup sığışıyorum, açıyorum kitabımı okuyorum. Benimle beraber aynı zamanda dershaneden çıkmış ilk öğretim öğrencileri de biniyor minibüse şakalaşarak oturuyorlar koltuklara. Bir müddet sonra minibüs gezmekten evine dönen kadınlarla doluyor ve utanmadan yer istiyorlar. Şimdiki çocuklar akıllı ki kalmıyorlar çünkü sırtlarındaki çantalar hayvan ölüsü kadar ağır. Bu kez kadınlar mırınkırın ediyorlar... İşte dün yanımda oturan paçoooooz demek istediğim benden daha yaşlı bir hatun söylenmeye başladı, "kalksana öğrencisin sen" gibi bir şeyler... Tabi küçük kız kalkmadı. Döndü önüne devam etti söylenmeye... Bu dakikadan sonra beni kimseler durduramazdı zaten. Arkamı döndüm küçük kıza baktım sonra yanımdaki paçoozun kulağına eğilerek "öğrenciler para veriyor mu minibüse binerken?" diye sordum. O da "veriyorlar tabi" dedi. Beklediğim cevabı da alınca "O halde onlarında herkes kadar oturmaya hakkı vardır, kalkmak zorunda değil asla" deyiverdim. Döndüm kitabıma. Paçooz da sustu. Evet! Dayak yiyebilirdim. Ama yine olsa yine de aynı şeyi derdim zannediyorum.


* Hürriyet gazetesi'nin kitap klübü ile birlikte hediye ettiği Latife Hanım kitabının sabahın 0700'sinde tükenmiş olduğunu öğrendim sinir oldum. Akşam gazetecileri dolaşarak arayacağım çaresiz.


* Yine sababları servis saatlerinde fırına girerek dakikalarca "onu mu alsam bunu mu alsam?", "şu ne kadar?" "içinde ne var?" gibi lanet sorular soran kadınlardan da nefret ediyorum. Ayağında pijamalar, ardında servise yetişme telaşında bi tarafından ter akan insanlar bekliyoruz.

4 yorum:

L@L dedi ki...

-Zorla yer isteyenlere bende öyle gıcık oluyorumki. Çocukları kaldırıp kendileri oturuyorlar ya aklım almıyor.

* Latife Hanımı bende okumak istiyorum. Umarım bulabilirsin canım.

* Eğer kabul edersen blogumda mimledim seni :)

İyi tatiller!

K®HAN dedi ki...

teyzelerim beyamcalarım,
sabah yada akşam üstü,
balık istifi otobüslerde,
okuyan, çalışan insandan
hayır bekleyiniz,
fakat istemeyiniz.

o hürmet istenmez belki verilir.
insanımızın gözü ihtiyaç sahibini
inan ki bilir.

eğer bilmiyorsa,
öyle bir otobüste oturmak değil
ölmek yeridir.

Gurcay dedi ki...

Anladığım kadarıyla genelde hemcinslerine gıcık oluyorsun :)

Burcu SezeR dedi ki...

Hehehe kendini bilmezlere gıcık oluyorum Gürçay :)

Korhan sen yorum yap bana devalı, sonra bir kitp yaparız bunlardan :)

L@l, Latife'yi bulamadım. Ama mimini yazdım =)