21 Kasım 2008 Cuma

Puslu Kıtalar Atlası

1995 yılından bu yana kitapçılarda olup da 2008 yılının Ağustos ayında farketmiş olmam beni hayli üzmüş bir kitaptır Puslu Kıtalar Atlası . Bu hafta düzenlediğim dolapta bulup okumadığımı farkettim ve oturdum kırmızı koltuğuma, açıp başladım; "Ulema, cühela ve ehli dubara; ehli namus, ehli işret ve erbab-ı livata rivayet ve ilan, hikâyet ve beyan etmişlerdir ki kun-ı Kâinattan 7079 yıl, İsa Mesih'ten 1681 ve Hicretten dahi 1092 yıl sonra....." diye okumaya... Anlamadım... Önümdeki yazılar değişik ve heyecanlı ve hatta iç gıcıklayıcı... Baştan başladım okumaya daha bir hikayebâz(!) triplerinde...




Sayfalar ilerledikçe Alibaz girdi devreye tüm uykusuzluğu ve asiliğiyle, Bünyamin kazdı lağım çukurlarını koynunda atlasla, Arap İhsan kaldı tek gerçek... Sayfalar ilerledi Hınzıryedi uyandı Ebrehe sonsuz hıza yaklaşamadı takıldı kaldı mesih rivayetinde... Dilenciler sardı her yanı Dertli'nin yıldırımları gelesiye kadar... Masal masal üstüne ekildi ve sonuç sığmaz oldu beynime... Tabi bunlar benim düşüm de olabilir yahut ben bir başkasının düşü olabilirim... Tüm bu söylediklerimi bir kenara koyarsak en güzel düşü gören bana göre kitabın yazarı İhsan Oktay Anar 'dan başkası elbette değil.


Yazarın fevkalade üslubu ve tasvir yeteneği dışında benim edebiyatta en sevdiğim durum olan isim-lakab renkliliğini ustaca işlemiş masalın satırlarına... Çeyizlik dantel misali koydum sandığa günü gelince açıp birkez daha okumayı umuyorum bu atlası...

7 yorum:

Cocukla Cocuk dedi ki...

ilk 2 sayfada dili ağır geldiği için bırakmıştım cok daha onceden...yeniden ele almalı

Burcu SezeR dedi ki...

:) Diyorum ya Ağustos'ta almışım kitabı ilk bölümde pes etmişim nerden bilirdim bu kadar şahane olduğunu..

Çilekli Pasta dedi ki...

süper bir kitaptır yıllar önce okudum ve tadı damağımda kalmıştı.

Burcu SezeR dedi ki...

Benim üzüldüğüm yazarın fazla reklamı olmaması... Yani mesela benim dikkatimi hiç çekmemiş çok ilginç..

Vincenzo dedi ki...

suskunları okudunuzmu? açıkçası merak ediyorum.

genelde siyaset, tarih, din okuduğum için edebiyata pek geçemiyorum.

Burcu SezeR dedi ki...

Vincenzo; Bugün Suskunlar kargoyla geldi... Merak ediyorum ve haftaya okumaya başlarım herhalde :)

A M A T dedi ki...

normalde yorum yazmayı sevmem ama konu ihsan oktay anar olunca yazmadan edemedin...

5000 sayfalık bile olsa okurken bitecek diye üzüldüğüm yazar...

yalnız bu kitap bir seriydi:

puslu kıtalar atlası
kitab-ül hiyel
esrasiyab'ın hikayeleri

bunların üçüde harıkaydı...