19 Kasım 2008 Çarşamba

Başucumda Müzik

"Ne olursa olsun hayatını durdurma! Durup hayata bakmaya başladığın zaman yaşamak zordur."

Lise yıllarımdan beri okumuyordum Kürşat Başar. Belli bir sebebi olduğundan değil, duygusal yoğunluk kaldıramayacağımdan belkide. Her gittiğim markette yapıştığım kitaplığa yine tutkallanmışken gözüm ne zaman ilişse, " yine bilindik bir eski zaman aşk hikayesidir" diyerek burun kıvırdığımı itiraf ediyorum yazarın kitaplarına. Önyargı böyle bir kör kuyu işte... Neyseki en sonunda Başucumda Müzik kitabını aldım elime ve başladım okumaya... Ama ne okumak... Sadece iki gün sürdü... Geçen her sayfa ile birlikte elimde kamera Paris, İstanbul, Ankara, Londra her nereye gidiyorlarsa koşmak istedim Leyla'nın, Fuat'ın peşinden... Ete kemiğe bürünmüş aşkı omuzlarımda kaldırıp "işte burada görüyor musunuz?" demek istedim.


Arada kitabın yazarının bir erkek olduğunu unuttum ve bilindik duyguların sadece bayanlara mahsus arı ruh hallerinin bu kadar iyi bir biçimde anlaşılarak yazılmış olmasına şaştım. Umutsuzluğa kapıldım Leyla'nın yerine bazı bazı... İradesine ve sabrına hayranlık duydum çoğunlukla da... "Ben bekleyemezdim", "belirsizliğin peşinde senelerimi harcayamazdım, korkardım" dedim kitaba. Zamanla değişen aşk mı bunu sordum kendime... Sadece yarım asır evvel yaşanmış aşk bu kadar mı güzel, gözü kara, dolu dizgin, vazgeçilmez? Bunun yanısıra gizli aşkın ardında kalan bir de Türkiye'nin yakın siyasi geçmişi anlatılır. Gerisini de kitaptan okuyun bana kalırsa. İyi okumalar dilerim.


Kitaba konu olan aşkın gerçek kahramanları için;
Bkz.
Fatin Rüştü Zorlu
Bkz.
Vesamet Kutlu

4 yorum:

♥ Craft Woman ♥ dedi ki...

Beni çok etkileyen kitaplardan biriydi.

Çilekli Pasta dedi ki...

Bende okudum, dediğin gibi sabır taşı olsa çatlar dedim ama kızdığım yerlerde oldu.

Aslında kapadığım bloguma yazmıştım kitap hakkında düşüncelerimi... keşke silmeseydim seninle net olarak değerlendirmesini yapardık...

L@L dedi ki...

Burcu öyle güzel anlatmışsınki içimde hemen gidip kitabı alıp okuma isteği uyandı :P

Burcu SezeR dedi ki...

L@l; mutlaka oku pişman olmazsın. Hatta yeni cep boy basımını al 9 ytl ;)

Pastabörek hanım; kitabı okuduktan sonra bir de konu kişilerin hayatlarına sardım... tüketmeden bırakacağımı sanmıyorum... :)

Cw;Veraset kutlu'nun terazi burcu kadını olmadığına kalıbımı basarım. Hiç benzemiyor :)