22 Kasım 2008 Cumartesi

Zeitgeist The Movie



Uzun zamandır izlemek için can attığım belgeseli en sonunda buldum... Alt yazılı olması ise bir nimet bana göre... Gecenin bir vakti oturdum izledim merakla... Tahmin edilen gerçekleri belgelerle surata çarpılması korkuyu tetiklese de aslında insanlığa çok büyük bir uyarıdır Zeitgeist the movie... Yaşadığımız ekonomik krizin geleceği noktayı aynı biçimde defalarca yaşamış olan bu dünya halen "nasıl?" sorusu ile cebelleşiyorsa bu ciddi bir hafıza problemidir demek oluyor.


Belgesel 3 bölümden oluşuyor. İlk bölüm "din" temeliyle aslında dinin en büyük kandırmaca olduğundan ve Hz. İsa, Hz. Musa'nın düzmece olduğundan bahsederek belgeselin ciddiye alınmasına engel oluyor. Hatta Hz. isa'nın olduğuna ait herhangi bir kanıt olmadığını söyleyerek Kuran-ı Kerim'e açıp da hiç bakılmadığını ve inanılmaz saçma bir tezle ilk bölüm bitiriliyor. Ve din bölümünde asla "İslamiyet" kelimesi geçmiyor. Çok ilginç (!)


2. ve 3. bölüm ise detaylı olarak Amerika'nın geçmişteki politikasını ve gelecekte ne yapmak istediğini gözümüze sokuyor. Özellikle Amerikan halkına "aptal olmayın" çağrısı yapılıyor defalarca. 09/11 saldırılarının mantıklı açıklamaları ve hükümetin duyarsızlığını da 2. bölümde açık açık görebilirsiniz.


Belgeselin son bölümünde Kuzey Amerika-Kanada ve Meksika'nın kullanacağı "Amero" isminde bir para biriminden söz ediliyor. Yani "Euro" gibi ortak bir para biriminden. Kısacası uzun bir zaman dilimine yayılmış plana göre Dünya= Tek devlet, tek güç=Amerika.


Benim şahsi fikrim ise; her an elalemin kafasındaki dünya tanımı için bok yoluna gidebilirsiniz, buna göre yaşayınız.


Video penceresi çalışmazsa Buradan da izleyebilirsiniz.

12 yorum:

borkenek dedi ki...

Zeitgeist Addendum var bir de devamı niteliğinde, onu da izle derim.

Biraz dedi ki...

Selam...bir de 2 Ekim 2008 de cikan Zeitgest Addendum var linki blogumda mevcut.

Burcu SezeR dedi ki...

Biraz; Türkçe alt yazısı mevcut mu?

Biraz dedi ki...

bu yeni cikanin da sanirim henuz degil diye biliyorum...ama emin degilim.

Burcu SezeR dedi ki...

Bir arkadaşım bana dvd olarak getirdi Türkçe altyazı ile birlikte hediye olarak =)

Biraz dedi ki...

yeni cikani mi hem de?

Burcu SezeR dedi ki...

Evet. 2. film'in altyazısını indirerek izlenebiliyor.

Anonymous dedi ki...

izlemişsin de pek anlamamışsın herhalde ya :) yorumlarından o anlaşılıyor maalesef :)

Burcu SezeR dedi ki...

Adsız; E keşke sen anlatsaydın ve hep birlikte anlasaydık değil mi?

Anonymous dedi ki...

Bence de bazı yorumlardan kendi dünya görüşünüzden sıyrılamamış oldugunuz anlaşılıyor.
Kuran-ı Kerim de bu peygamberlerden bahsedilmiş olması onların yasadıgı anlamına gelir sonucuna ulasmıssınız ki zaten yorum yapmaya gerek kalmıyor.

Memo dedi ki...

ironinin ne zaman nerede ne şekilde insanın karşısına çıkacağı belli olmuyor...

Burcu SezeR dedi ki...

@Adsız, tabiiki kendi yorumumu ekleyeceğim benim blogum bu =) Yorumu olmayan insan düşünülemez zaten...

Kuran-ı Kerim benim dinimin kitabıdır. Ve bu benim onun her kelimesine inanmam için yeterli bir sebeptir.

-ki bu yazıda da din hakkında değil Amerika'nın izlediği ve izlemek istediği ideolojiden bahsediliyor fakat işinize böyle gelmiş demekki bu şekilde yaklaşmışsınız yazıya.. Saygılar,