24 Kasım 2008 Pazartesi

Ece

Hayatım boyunca hiçbir öğretmenime karşı büyük bir sevgi beslemedim. Kendimi bildim bileli her zaman mesafeli ve belki de çekingendim. Benden ne bekleniyorsa o şekilde görevlerimi yaptım ne daha az ne daha fazla. Yıl sonunda karnemi aldım "haydi bana eyvallah" modunda yine benden beklendiği gibi tatilimi yaptım... Bu durumu 1 yaşımdan evvel kreşe verilmeme ve üniversite son sınıfa kadar her zaman öğretmen sahibi olmama bağlıyorum.
Zor bir meslek öğretmenlik. Her öğretmen adayının psikiyatr kontrolünden geçmiş olmasını gerektiğine inanıyorum. Yahut her öğretmenin 2 yada 3 ay arayla yine aynı kontrolden geçmesinin gerektiğini düşünüyorum. Çünkü öğretmenlik bina inşa etmek gibidir. Ne kadar sağlam bina istiyorsak harcı o kadar hoşgörüyle karmak gerekir. Bu da demek oluyor ki herkes öğretmen olamaz. Gerçekten öğretmen olabilmiş kişilere mesleklerinde daha nice mutlu yıllar dilerim.


Ek: 22 Yaşında ilk öğretmenlik deneyimi için İzmit'ten kalkıp da Muş'a bir garip köye giden Elif Bilge'nin de öğretmenler günü çok çok kutlu olsun. Seninle gurur duyuyoruz.

4 yorum:

içimden geldiği gibi ~~~ dedi ki...

eski günlere gittim yazınla :)

Gurcay dedi ki...

Ben de ortaokul 1. sınıfdaki müzik öğretmenimi seviyordum. O da Erzincan'a tayin olmuştu. Şimdi o geldi aklıma...

Başta annem olmak üzere tüm öğretmenlerin gününü kutlarım...

Hadi bakalım...

Cocukla Cocuk dedi ki...

Ece öğretmenin seni bulur mu acaba. Soyadını da yazsaydın. nasıl üzülmüşsündür bir daha gelmeyince, kızımdan biliyorum taşınma sebebiyle ablasından ayrılmak O'nu çok etkiledi.

K®HAN dedi ki...

Bu durumu 1 yaşımdan evvel kreşe verilmeme bağlıyorum demişsin.

bravo doğru tespit.

ilkokuldan önce çocuğunuzu kime emanet ederseniz edin,
yalnız bu kreş yada ana okulu olmasın lütfen.

çünkü halihazırdaki kreş ve ana okulu yada ana sınıfı sistemi ne yazık ki
çocuğu öğretmen ve okul olgusundan ya soğutuyor ya da yanlış algılamasına sebep oluyor.

yetkililere de bişiler söyleyelim :)

eğer sitemi düzeltemiyorsanız ki bu zor olabilir ve zaman alabilir.

okul öncesi yerlerin adına okul demeyiniz.
çocuklara bakıcılık yapanlarada
öğretmen demeyiniz.

dadı diyin mesela

öğretmeye çalışmasınlar bişi
sadece onları tutup tutup sevsinler.

değil mi efenim.
rica ediyoruz istirham ediyoruz sesimizi duysunlar
halktan bu kadar da anlayış beklenmez ki canım
aaaa