26 Kasım 2008 Çarşamba

Ekmek yoksa kömür ye


Seçim öncesi dağıtılan kömür, erzak vs. rüşvete mi girer?

Benim aklıma takılan ilk soru bu. Rüşvet dinimizce günahtır. Akp iki yıldır sanırım bu gibi dağıtımları yapmakta ve karşılığında oy sözü almaktadır. Karşılığı beklenen iyilik yapmak da Müslümanlık'ta yoktur.

İkincisi bu kömürün-erzağın parasını kim ödüyor? Yoksa halkın -yani senin benim- verdiğim vergilerle mi karşılanıyor bu ödemeler? Şimdi nedir bu? Hırsızlık mı?... Halkın parasını kendi amaçların için rantın için kullanmak hırsızlıktır...


Bakara Sûresi 188. ayet diyor ki;
"Aranızda birbirinizin mallarını haksız yere yemeyin. İnsanların mallarından bir kısmını bile bile günaha girerek yemek için onları hakimlere (rüşvet olarak) vermeyin."


Tabi kömür dağıtıcılarına sorarsanız eğer ki; aç-yoksul-fukara aç mı kalsın, üşüsün mü? Yardım yapılıyor o kişilere vs... Milleti iyice "aptal" yerine koyuyorlar...

8 yorum:

Parpali dedi ki...

Ama fakirlerin ihtiyacı nedense hep seçim arifelerinde gelir akıllarına. Mesela onları o yoksulluğa mahkum edenlerin kendi saçma yönetim politikaları olduğunu hatırlamazlar. Hangi ülkeden bahsettiğimi unuttum bir an. Neler saçmaladım ben böyle?
Sevgiler.

içimden geldiği gibi ~~~ dedi ki...

çok güzel anlatmışsın burcucum ama gene bu millet aynı yerlere oyunu verir..bizde bakakalırız.

Burcu SezeR dedi ki...

Her ikinize de ayrı ayrı katılıyorum. Sonuç itibari ile kömür olmasa da olur... Neden boşuna gösteriş yapıyorsun ki değil mi?

oytunca dedi ki...

Ne kadar da güzel dile getirmişsin bu oy çalma kalpazanlığını. Kalpazanlık diyorum çünkü tek açıklamasının bu olduğunu düşünüyorum. Bize göre rüşvet onlara göre karşılıklı yardımlaşma... "bir oyu bana çokmu görüyorsun canım o kömür ve erzağın karşılığı... topu temeli bir mühür:)))"

Vincenzo dedi ki...

özellikle ayetle belirtmek çok daha vurucu olmuş ama anlamak lazım tabi.

Burcu SezeR dedi ki...

Yok bunu bilirler de yapmazlar yine de... Sadece dillerinde din falan.

Bilgisiz dedi ki...

o kömür paraları ile yatırım yapsınlar ellerini öpeceğim şu zamanda ekmek aslanın azında iken insanları sömürmek çok kolay ....

Cocukla Cocuk dedi ki...

dogru söze ne denir