1 Kasım 2007 Perşembe

Yörüngeyi Sarsan Güneş Hesabı

Fth ve Okty ile 2,5 saat, popomuz tepsi olana kadar "bizim gezegende aşk var mı?" sorusunun cevabı olan "yok yok" için oturduk bekledik. Gerekli cevabı alıp kös kös döndük kafeslerimize. Aslında biraz mantıklı düşünüldüğünde bunun ne kadar saçma olduğunu anlıyor insan. Bu kadar sahtekarın meydanda dolandığını da görünce üstüne... Bakıyorum çevreme, kalemliğimde bir demet mimoza olduğunu görüyorum. Halbuki en son yatağımın altındaydı bu çiçek. Bir çingene şans için tutuşturmuştu elime. Bir de yüzüme tükürmüştü nazarımı alsın diye. Sanırım bir şeyler ters tepmiş ve büyük bir lanet kulaklarınından ve binumum deliklerinden ateş püskürterek beni kovalamakta. Ben ise bir o kadar rahat ve kedersizim. Sanırım alışkanlık yapıyor bu meret. Alışmak ise sevmekten daha zor geliyor -ki bunun herkes farkında. Selami Şahin onarılmaz yaralar açmıştır bünyemizde o işe yaramaz sesiyle.

Yağmur yağacak. Geçen yağmurlu günde de bir salyangozun kaldırımı arşınlayışını izlemek istedim dakikalarca. Bunu yapmayı kafadan geçirdiğimde bir adet ses bombası atıldı buralarda. Anladım ki isteklerim çok basit şeyler. Koskocaman, gereğinden laçka bir dünya ve benim isteklerim. Anaokulu piyesi gibi.

İnsanlar diğer insanları pek şaşırtıyor bu aralar. Tanrı'nın üstümüze gerdiği derinin altında olanlar cidden şaşırtıcı ve sarsıcı. Böyle anlarda tahammülsüzlüğüm su yüzüne çıkıyor ve ben öfkeleniyorum... Halbuki onu kontrol etmem gerek. Bunun için uyanıyorum her sabah. Zaman geçip gidiyor, kendi ekseninde defalarca dönen Dünya gibi. Kimbilir ne çok sıkılmıştır bu durumdan. "Dur artık" diye isyan ediyordur belki de... Ama yine de onun aklını çelen bir Güneş oldukça Dünya hep dönecek hep dönecek ve asla o Güneş'e erişemeyecek. Aptal mı Dünya bu hususta peki? Ne biliyorsun belki de aşktır hovarda Güneş'e. Ay ile flört ettikçe güneş, daha da hırslandığını seziyorum Dünya'nın. Yazık diyorum... Çok yazık. Venüs geçenlerde hüngür hüngür ağladı Dünya'nın bu haline mesela. Mars ise başını dizlerine gömdü bu çaresizliği gördükçe. Satürn'e hiç değinmiyorum çünkü ondan tüm Venüs hayranları gibi nefret ediyorum.

Her neyse... Kısacası aşk yokmuş hocam bizim kafamızda büyüttüğümüz dünyada bunu öğrendik bu gece...

Kal sağlıcakla...

2 yorum:

Phateeh dedi ki...

yeni yıla kadar bu soruyu sormayalım bi daha , ve yeni yıl gecesi kırmızı kalpli don giyip dilek tutalım :)

Burcu SezeR dedi ki...

O halde donlar benden cicim :)