25 Kasım 2007 Pazar

Cips + Kola = Sinema

a-) 25 Temmuz 2007'de yazdığım En Ön Koltuk Benim isimli yazının konusu olan Hairspray isimli filmi izledim nihayet. John Travolta'ya Oscar hekelciğimi taktim ettim ve çok güzel eğlendim. Müzikal severlere şiddetle tavsiye edebilirim. Sevmeyenlere ise büyük sıkıntı vereceğine dair garanti veririm. Yine de sinemaseverlerin oyuncu performanslarını görmeleri açısından uyarmayı da görev bilirim.




b-) 14 Aralık 2007'de Türkiye'de vizyona girecek olan ve yine sabredip de bekleyemediğim Bee B. Movie isimli animasyon filmini cipsimi kolumun altına alarak izledim. Yorumumu da ekşi sözlük bünyesinde şu şekilde yaptım;




---
spoiler ---

muhteşem bir konuyu ele almış, çok başarılı bir animasyon filmi. küçüklerden çok yetişkinlerin de dikkatini çekecek bilgiler içeren ve bunu zeki bir arı ile başarmış yapım. barry b. benson isimli normal bir arının hayatı boyunca aynı işi (bal yapmak) yapmayı istememesi ve bal arıları ile birlikte dış dünyaya açılmasını ve burada çiçekçi vanessa bloome ile tanışmasını, bir alışveriş anında insanların da bal ürettiklerini ve bunu başka bir kraliçe emri altında yaşayan arılara zorla yaptırdıklarını görür. vanessa ile insanlara bir dava açarak bal üretiminin yasaklanmasını ister. davayı kazanarak yeryüzündeki tüm balı ve ballı yiyecek, içecek, krem vs.. toplatır. onlardan çalınan bal yerine konur (kovana). böylece arılar artık çalışmak zorunda değildir. tatil zamanıdır. bu sırada dışarıda tüm çiçekler solar, ölür. polen gereklidir fakat ortada bir tane dahi arı kalmamıştır... (tatilde ya hepsi)

--- spoiler ---

bu arada aldığım dvd üzerinde "
cem yılmaz'ın sesiyle" gibi bir ibare vardı. ne kadar doğru bilmiyorum.

http://www.imdb.com/title/tt0389790/

(
tirnakmakasi, 21.11.2007 10:02)
#11741948

Ayrıca film hakkında
şuradan ve buradan tatminkar bilgiler alınabilir.


c-) Benim gibi Owen Wilson hayranlarının ilgisini çekebilecek değişik bir film olan The Darjeeling Limited bayılacağı bir yapım. Üç arkadaşın ilahi Hindistan yolculuğu ve güven üzerine yapılmış en renkli filmlerden biri. Muhteşem soundtrackleri de eklersek seyri şölene dönüştürüyorsunuz. Başrollerini Owen Wilson, Adrien Bloody, Jason Schwartzman'ın paylaştığı, yönetmenliğini Wes Anderson'un yaptığı film, 15 Şubat 2008'de ülkemize gelerek görücüye çıkacak.

Soundtrackleri Buradan dinlenebilir.

d-) Sıradaki film bir Türk filmi. Sevgili Fatih Akın'ın son filmi Yaşamın Kıyısında diğer adıyla "Auf der anderen seite". Televizyonda film hakkında bir şeyler duyduğumuzdan bu yana cemaatte bahsi geçtiğinde ilk aklımıza gelen isim tabi ki Nurgül Yeşilçay oluyor. Filmi izledikten sonra da benim için bu durum değişmemiştir. Nurgül'ün kendisini her geçen gün geliştirdiğinin göstergesidir bu film. Ölümün değişik şekillerini konu alan filmde birbirlerinden bağımsız yaşamların aslında ölümde kesiştiğini görüyoruz. Bana göre Fatih Akın bu işten de yüzünün akıyla çıkmıştır.


İyi seyirler dilerim.

6 yorum:

alex mita dedi ki...

hoş bir blog...

Th€ immortalance dedi ki...

KEsinlikle cips ve kola olmadan sinema olmuyor. Yanına alternatif olarak mısır patlatılabilir :P

Eda Demirel Suner dedi ki...

Bee Movieye çok istiyorum bende gitcemm fragmanlar süperdi ya bende sinemada sesli mısır yiyenlerin suratına tükürmek istiyorummmmmmm oh be rahatlama söz konusu oldu bir yerlerimde

e-vren :) dedi ki...

Merhaba Burcu, Yaşamın Kıyısı'ndayı sıkım sıkım sıkılarak seyreden biri olarak filmle ilgili yorumuna katılamıyorum ne yazık ki. Nurgül'ü çok beğenirim ama bu filmde gerçekten ortada "başrol oyuncusu" diye bir şey yoktu. Nurgül bile çok ön planda değildi. Filmin dili Alamnca mı Türkçe mi yoksa ingilizce mi o da belli değil. Müzikler kötüydü, atmosfer sıkıcıydı. Kullanılan dili anlamadığımız içinse ayrı bir işkence yaşadık. Kısacası Fatih Akın aldığı ödülü "bence" haketmemiş.

Burcu SezeR dedi ki...

@ alex mita; Çok teşekür ederim.

@ the İmmortalance; Alaturca'nın 3-5 ofis isimli bir cipsi çıkmış dehşet bir tat tavsiye ediyorum :)

@ Eda; Sinemada film izlenmez; evde yayıla yayıla izleyeceksin filmi.. Böyle özgürce ;)

Burcu SezeR dedi ki...

Evren selam,

Filmde bir başrol oyuncusu yok. Bu doğru. Sadece Nurgül'ün kendisini çok geliştirdiğinden bahsetmiştim. Filmde dil kullanımı bana göre çok başarılıydı. Gerçeği yansıttığını düşünüyorum. Sen ki "almacıların" çok fazla olduğu bir yerde yaşıyorsun (tahminim bu yönde) :) Denk gelmiş olman gerek, özellikle yaz aylarında. Aynı cümle içerisinde Türkçe ve Almanca kelimeleri hiç çekinmeden gereksiz ve sahtece kulanırlar. Ben filmde de bunu gördüm. Yine de klişe olacak fakat renkler ve zevkler tartışılamıyor işte. Umarım Fatih Akın seni bir sonraki filmi ile tatmin eder :)