22 Mayıs 2009 Cuma

Bakla da yemem ben


Hayatında ilk kez bakla yapmış bir kişi olarak diyebilirim ki; yemek yapmak ile yapılan yemeği oturup afiyetle yemek yahut o yemeği sevmek apayrı şeylerdir... Yeme bozukluğu (kastettiğim yemek seçmek) çoğu kişinin büyüttüğü ve ciddiye aldığı kadar kötü bir durum değildir. Bana yemeklerden hangilerini yediğimi soranlara verecek cevabım 4’ü geçmezken, yemediklerimi ise kategori olarak dile getiriyorum. Her türlü sebze, bir çok meyve, deniz ürünü, salata, yumurta-omlet, zeytin çeşitleri, dolma çeşitleri, mercimek çorbası harici tüm çorbalar, her çeşit ot (semizotu, börülce, maydanoz) daha saymayı unuttuklarım muhakkak var ki bu arası virgüllü yiyecekleri asla yemem... “Bak bir kez tatsan sonrasında çok seveceksin” denilen şeyleri asla sevmediğim gibi, tadına bakmadan nefret ettiğim yiyecekler de mevcut.


Yeme bozukluğu denildiğinde sadece Anoreksiya nervoza ve Bulimiya nervoza olarak algılanmamalıdır. Bahsettiğim yemek seçme durumudur. Damak tadının elvermediği tadları bünyenin kabul etmemesi, yemiş olmak için dahi yenilememesi, tiksinilmesidir. Çocuklukta zorla yemek yedirilmesi de ileride yemek seçme alışkanlığına bir nedendir. Mesela, bana “E peki sen nasıl yaşıyorsun?” Ya da “Ne yersin peki sen?” gibi anlaşılmaz sorulara “peki sen nasıl oluyor da herşeyi yiyebiliyorsun?” demek istediğim insanlar çok fazla çevremde... Vitamin almadan da insanoğlu yaşayabiliyor. Sormayınız artık böyle abuk sorular demek istiyorum buradan...


Her ne ise; yemediğim ve yemeyeceğim bakla ve semizotundan sonraki denemem Kabak Dolma olacaktır. Yaparken tadına bakmasam da kokusundan yemeğin olup olmadığını anlayabiliyorum bunu da böylelikle keşfetmiş oldum. Aferin bana =)


Peki sizin bana tavsiye edeceğiniz bir sebze yemeği var mıdır?

5 yorum:

cinar dedi ki...

kabak pişirdin ama yemedin şimdi di mi? pişirmek için mi öneri istiyorsun?
o zaman kabuklu bezelye diyeceğim ben. pişirmesi kabaktan daha kolay. sadece soğanları pembeleştir ve üzerine bezelyeleri at.
soğuyunca da dereotu kat, sarımsaklı ya da sarımsaksız yogurtla servis yap. yiyene afiyet olsun :)

Vladimir dedi ki...

Patlıcan musakka tavsiye ediyorum. Yanında cacıkla iyi gider.

Malla dedi ki...

Tadına bakmazsan nasıl bileceksin. Bence kaçırdığın lezzetler var. tatmayı bir denesen alıştır alıştıra.

mrt dedi ki...

Neler kaçırdığını biliyorum, çünkü ben de aynı durumdaydım, sevdiğim 1-2 şey dışında hiçbir şeyi yemezdim...aydınlandım:) uzun uzun anlatmak isterdim ama sanırım bir blog açmam gerek benim de...selamlar

izaleisuyuu dedi ki...

bence bir yesen çok seveceksin ehe