10 Aralık 2008 Çarşamba

Bab-ı Esrar

"Kavim" ve ardından gelen "Ninatta'nın bileziği" 'nden sonra içime su serpen Ahmet Ümit'in son kitabıdır Bab-ı Esrar. İngiltere Londra'da başlayarak Türkiye Konya'da geçen asıl amacın Mevlevi kültürüne ışık tutmak olan kitap yine bir cinayet anlatır. Kitap ara ara Mevlana ve özellikle Şems-i Tebrizi hakkında bilgi toplamak amacıyla bölünse de dikkatle okunması gereken kitaplardan.



Kimya Karen isimli kadının bir sigorta araştırması için geldiği Konya'da asıl misyonu dervişlik olan, bu kültürle büyümüş ve ailesini terkederek Yaradan aşkına kavuşmak için Pakistan'a giden babası Poyraz efendi'yi anlayabilmektir bilinçaltındaki isteği... Yazar olayları anlatırken okuyucuyu Konya'ya misafir eder. Merak uyandırır Allah aşkının içinde sakladığı sırra karşı... Semah dönen semazenleri getirir gözünüzün önüne... Kulağınıza ney ezgileri çalınır...


Bu sebeple Ahmet Ümit'in okunması gerektiğini düşündüğüm bir kitabıdır. Diğer kitaplarından daha farklı bir coğrafya ve mistik olaylar zinciriyle okuru bağlar ve düşünmeye sevkeder. Sevdim ben bu kitabı...


Kitapta geçen kişi ve mekanlar için Semazen.net adresinden gerekli bilgileri alabilirler. Ayrıca birbirinden güzel ney parçalarını dinleyebilirler. Hatta 17 Aralık'ta Mevlana'nın Yaradan'a kavuşma gününü de izleyebilirler zannediyorum.

İyi okumalar.
"Aşk dâvaya benzer; cefa çekmek de şahide. Şahidin yoksa dâvayı kazanamazsın ki!"
Mevlana

3 yorum:

godsyndrome dedi ki...

Ben çok merak ediyordum bu kitabı bilgilendirdiğin için teşekkürler, ilk fırsatta okuyciiim:)

L@L dedi ki...

Çok güzel bir konusu var kitabın.okunacaklar listemde yerini aldı bile.

Çilekli pasta dedi ki...

Hemen listeme ekliyorum, elimdekileri bitirir bitirmez alıp okuyacağım. sayende yeni kitaplar ve yazarlar tanıyorum. teşekkürler