31 Aralık 2008 Çarşamba

Leylak Zamanı

Maeve Binchy'in kitabı Leylak Zamanı orjinal ismiyle "The Lilac Bus", Irlanda Dublin'de çalışan fakat her Cuma akşam saat 1900'da farklı sebepler ile Rathdoon'a ailelerinin yanına dönen ve haftasonunu orada geçirip Pazar akşamları yine aynı otobüs ile Dublin'e hareket eden 8 kişinin hikayesini anlatan güzel bir kitap. Kendisi de Dublin'de yaşayan yazar, bu 8 karakterin isimlerini başlık haline getirmiş olup, aynı zaman zarfında yaşadıklarını, düşüncelerini yansıtarak karakter analizi yapmamızı istiyor. Korkuları, gelecek planları, aile yapıları, geçmişleri tipik Irlanda soğukluğunu, kişiler arası mesafeli duruşu eflatun renkli bir otobüs ile sanki yumuşatıcı ile yıkanmış çamaşırları andıran hikayelerin bütünü sadece 176 sayfa sürüyor. Sıkılmadan okuyabilirsiniz tahmin ediyorum. Eğer yazarın üslubunu sevdiğiniz taktirde sanırım 12 adet kitabı daha mevcur.

Not: Beni en çok etkileyen Kev'in hikayesi ve karakteri oldu bu arada.

4 yorum:

Digital Sevgi Kelebeği dedi ki...

Bu yararlı bilgiler için çok sağol.. Sanırım yarın olmassa 2 ocakta alacağım bunu..

Mutlu Yıllar.. :)

Malla dedi ki...

Bu kitaptan bende de var. Ama okumaya fırsatım olmadı.En kısa zamanda okuyayım.Teşekkürler.( kitabın kabı da çok hoş)

Çilekli Pasta dedi ki...

şu günlerde iç daralması yaşadığım için hiç bi rşey yapamıyorum. Okuyamıyorum, izleyemiyorum, yerimde duramıyorum odaklanamıyorum. Neyim var bilmiyorum :(

Ama bi rçare arıyorum buluncada kitaplarıma kavuşmak istiyorum.

Burcu SezeR dedi ki...

Çilekli Pasta; Sanırım mevsimden kaynaklanan bir iç sıkıntısı var.. Bende de aynısı mevcut şu an... Umarım çabuk geçer...